måndag 8 juni 2009

Kontrollbehov till höger och vänster

Ett tydligt exempel på att kontrollbehovet inte följer höger - vänsterskalan är bloggen Jinge.se som att dömma av länkarna är en vänsterblogg. Personen bakom bloggen kommer oftast med fördomsfulla och framför allt helt felaktiga påståenden i sina inlägg.

Nu senast påstår han att:
En lustighet i samband med Piratpartiets plats i EU-parlamentet är att de får ytterligare en parlamentariker om Lissabonfördraget ratificeras av Irland. Det betyder rimligen att Christian Engström idag är extra positiv till detta fördrag. En sådan sak stärker EU:s överstatlighet och leder till att EU får ännu mer makt när det gäller att stifta lagar över huvudet på unionens medborgare. Sådant hänger de säkert inte upp sig på.
Det är typiskt för Jinge att lägga ord i någons mun och sedan förringa dem för det. Visst, jag är inte direkt finkänslig själv när jag skriver, men jag hittar inte på saker och jag censurerar inte kritiska kommentarer.

Trött på skitsnacket om Piratpartiet skrev jag följande kommentar:

Blev censurerad och fick veta att jag skulle "läsa kommentarreglerna!". Det enda jag kan se mig vara skyldig till är att skriva "en provokativ kommentar"...men så är det när man blir provocerad. Nästa kommentar (nedan) censurerades helt den med.

Det här är bara ett exempel av många...kan inte rå för att jag blir besviken på folk...

(ber på förhand om ursäkt till piratpartiet-live:s deltagare för denna lite personliga vendetta och de blaffiga skärmdumparna som vägrar hålla sig minimerade)

5 kommentarer:

  1. Jinge är ett nättroll. Det enda han bryr sig om utom sina egna åsikter, är att få många klick. Själv har jag helt blockat hans sida, så att jag inte av misstag kommer in på den... :)

    SvaraRadera
  2. Bara särskrivningen skulle vara tillräckligt för att inte publicera ditt inlägg... Skämt åsido, om du skriver att det är den sämsta bloggen på nätet och full av skit kanske man inte ska bli allt för förvånad om bloginnehavaren inte trycker på publicera-knappen för den kommentaren?

    SvaraRadera
  3. The King Of Kong8 juni 2009 kl. 23:45

    Klockrent!

    Jag har i dagarna också placerat kommentarer hos Jinge, angående rena felaktigheter (att skiriva EU-domstolen i stället för det korrekta, EG-domstolen) i en av hans bloggningar. Fanns inget som helst problematiskt i mina kommentarer, men han släpper helt enkelt inte igenom dem. Detta var första gången på länge jag ödslade tid på honom och hans stolleblogg, men jag har liknande erfarenheter sedan tidigare. Jinge är en sorglig avart i bloggosfären. Han skriker om netiketten hela tiden, som någon slags av Gud given überlag, men kan inte hålla en konsekvent linje i sin egen kommentarshantering. Han vill helt enkelt inte ha debatt eller kritik, han vill ha kommentarer från likar. Extremt märkligt för att komma från en bloggare som själv är extremt kontroversiell och många gånger hård i sin personkritik. Bara ignorera stollen!

    SvaraRadera
  4. Jinge hade väl en av sina "dåliga" dagar då han raderar inlägg hej friskt. När han är på bättre humör så brukar även kritiska kommentarer få vara kvar.

    Tidvis kan hans raderingar av kommentarer vara mer underhållande än de texter han själv skriver. För du är inte den enda som har synpunkter på att få kommentarer raderade.

    SvaraRadera
  5. Ha ha...jag är kung av sär skrivning!

    Jag kunde låtit det passera, men jag är så vansinningt trött på att det så sällan dyker upp ett faktiskt ARGUMENT mot piratrörelsen.

    Är våra meningsmotståndare så tappade att de inte kan komma med annat än baktaleri eller idisla vansinniga slogans?

    Om jag t.ex. hade fått 50 öre för varje gång någon skrivit "fildelning är stöld" så hade jag varit rik som ett troll (ett vanligt troll alltså ;))

    SvaraRadera

 
Creeper